Grootste ergernissen in het restaurant

Restaurantgasten ergeren zich het meest aan de bediening, Dat blijkt uit onderzoek van Tafelreserveren.nl onder ruim 1800 respondenten De ondervraagden ergeren zich vooral aan onoplettendheid, het gebrek aan kennis en de hygiëne van de medewerkers.

Op de tweede plek staat lang wachten als bron van ergernis.

De kwaliteit en presentatie van het eten is ook een punt van aandacht voor de restaurateurs. Zo zou eten niet vers en slecht bereid zijn. En ook de ouderwetse haar in het eten komt nog steeds voor.

Op de vierde plek van ergernissen staan vieze toiletten gevolgd door overlast door kinderen.  Nieuw in de top tien is het op de tocht zitten in het restaurant. Een flink aantal respondenten gaf aan dat bijvoorbeeld het zitten bij de deur de avond aardig kan verpesten.

De complete ergernissen top 10:

  1. Bediening
  2. Lang wachten
  3. Kwaliteit eten
  4. Vieze toiletten
  5. Overlast door kinderen
  6. Rekening die niet klopt
  7. Overlast andere gasten
  8. Te krappe tafels
  9. Prijs van het eten
  10. Op de tocht zitten

Hebt u wel eens een nare ervaring gehad in een restaurant? Laat hieronder uw belevenis achter.

Karin Leijen (1984) is freelance journalist en editor met Twentse roots maar woonachtig in de Betuwe. Is (mede)eigenaar van audiovisueel productiebedrijf Pecto Productions. Doet haar best om gezond te leven, sport daarom regelmatig en is zelden te vinden bij een fastfoodketen. Houdt van slechte films en goede muziek. Heeft last van ochtendhumeur, bewondert doorzetters en kan een beetje humor in de mens zeer waarderen.

Google+